19 oktober 2011

18 oktober 2011

Muziek

Movie test 18_10.mov

Het einde moet luider. Dimitris zegt dat de sounddesign hier ook deel aan heeftDe vraag is of hij dit al een stuk kan laten zien voor de volgende keer. Dat kan. De beat moet misschien eerder beginnen, zegt Hiromi. Wanneer hij begint met rennen ipv vanaf het dak pas.Dimitris: Misschien nog een opbouw.

Muziek is iets te rustig (zelfde beat) voor de chaotische beweging van de jongen.Beat is te stabiel voor de mentaliteit van de hoofdpersonage.Dimitris wilde het meer als een dancetrack maken.Maar we merken nu dat het de acties van het personage vlak maakt.We gaan de meetings sneller houden. De tijd wordt schaars.

Voorbeeld van Mind Game. De adrenaline van het karakter wordt vertaald in de muziek. Zijn paniek wordt duidelijk.

Dit ontbreekt in onze film. We willen niet perse muziek zoals in Mind Game met drums, maar wel de energie. Meer pieken en dalen. Meer uitspatters, die mee gaan met de acties van het karakter.Sounddesign gaat ook heel veel toevoegen.

Mikki doet dit. Hij komt maandag ook naar de meeting. Dimitris zal hem inlichten over een concept van sounddesign.

Maandag: 12 uur.

Meetings met muziek

12 oktober

Muziek meeting

De muziek van Dimitris zover spreekt ons aan. (Electrisch, modern. Dansbaar)Misschien een wat happier note hier en daar er in later, omdat het goofy-KLIK gevoel er weer in te brengen?(Dimitris heeft nog versie 2 van het storyboard, de versie 3 nog niet).

Hiromi’s opmerking:Vet dat de bas begint wanneer hij begint met rennen.

Ook mooi dat het stil valt bij het logo, maar misschien is het tof om weer die beat te beginnen kort daarna. Dan krijgt de kijker het gevoel van: Ja, spannend! Dezelfde energie komt dan hopelijk bij de kijker op en krijgen ze zin om naar KLIK te gaan. Energie.

Muziek is nu ook best ‘zacht’, als in weinig uitschieters. Er mogen meer uitschieters komen.Dimitris: Ik wil ook op de actie werken, bijvoorbeeld bij springshots dat het stil wordt en als hij land, dat het weer boom, begint.

Chasing drum and bass style.Het is nog een rough cut. Dit is nog een basis. Er komen nog details en zo. Hij wil meer details in de animatie zien om het beter te maken in beats.Er worden sommige punten vastgezet in de muziek. Is nodig want het is heel kort. Wij moeten ook die punten in ons storyboard laten zien, dit moeten we samen doen. We gaan ze op de sprongen en de vallen zetten. In het begin vooral, 2 in het midden en 2 op het einde.

Maar wij hebben ook zijn muziek ‘af’ nodig om de animatie er op te maken. Zodat de stappen en sprongen hier op geanimeerd kunnen worden. We maken een zo gedetailleerd mogelijk storyboard.

We laten ook dit storyboard en muziek zien aan KLIK. Kijken wat zij vinden. We hebben hier nog geen datum voor, omdat Ergbert dit perse op school in

Meeting Muziek

18 oktober 2011.

Groen licht Dario waarschijnlijk, volgens Egbert op dinsdag ochtend. Alleen Karlijn aanwezig.Wat maakt het filmpje KLIK?Hebben met Yvonne gesproken. Zij wisten ook niet wat onze doelgroep en KLIK inhield.We richten ons op wat wij interssant vinden en kunnen hier nog in bewegen. KLIK voor ons is blijheid en energie, die wij ook in ons filmpje zullen stoppen.De doelgroep hebben we onderzoek naar gedaan.

We hebben bewust deze richthing gekozen, om ook aan het werk te kunnen. Hier kunnen we altijd nog flexibel in werken, qua stijl etc.

-

Plan van aanpak nu: Animatie startklaar maken.

Character sheet in kleur.

Character sheet details.

Achtergronden uitwerken.

Achtergronden kleuren.

Achtergrond is beweging.

Shotlist voor aan de muur.

KMTweb leerdoelen invullen voor de Go No Go.

17 oktober 2011

Het storyboard, met muziek!
Eerste versie, maar een goed begin :)