21 september 2011

oh nee ik ben een kikker!

om het op te laten vallen lijkt het me het beste om het groen te houden.O
Bij ons idee om het vooral herfsttinten te geven, valt het lekker op, ook in actie scenes.
herfsttinten past ook bij (hoe ik over denk) amsterdamse/ grachten sfeer.


herfsttinten, hier zie je dat op zich de oppervlakte van de kikker niet veel uitmaakt om het op te laten vallen. Misschien dat donkerbruine lijnen wel mooier is dan zwarte lijnen?

20 september 2011

KLIKKERprobleem

Hoe laten we de klikker opvallen tijdens een chaotisch achtervolgingsfilmpje?
Moet hij steeds in beeld zijn? Moet hij opvallen, doordat hij aan iets groters hangt (hengel?), of omdat hij zelf groot is (zo groot als een voetbal?), of moeten we gebruik maken van extreme camera standpunten en close ups, zodat de klikker soms goed duidelijk in beeld is.

De klikker hengel optie:

De klikker-grootte optie:

De klikker-camera standpunt (hoeft geen hengel te zijn):

19 september 2011

Hiromi, elementen achtervolging

Idee voor achtervolgingen:

* ‘s avonds komen klikmonsters te voorschijn. Random student voelt zich aan dat hij er iets aan moet doen, transformeert naar super klikker en lokt de klikmonsters naar de kliktheater toe.

* Student zit op zijn balkon te roken terwijl er klikmonsters op hem afkomen. Hij vlucht de hele stad door en eindigt hij in de kliktheater.

* Student sluipt uit een bioscoop, hij vind het niks. Opeens komen klikmonsters achter hem aan, rent weg, en eindigt hij in kliktheater.


Elementen in achtervolging:

* Dakpannen afschieten door renkracht

* Door waslijn, krijgt ondergoed op zn hoofd, gooit eraf, komt op monsters hoofd, wordt afgeleid.

* Door wallen heen, komt eruit met allemaal lip tekens

* Voor anticlimax: valt op touristenboot, rustmoment, en dan weer verder

* Versneld door kermisattracties

* Door trappendaken

* Vallen op fiets, verder fietse, in de gracht dumpen

* Door cafe’s, stoned en hallucinerend uitkomen (maar monsters zijn al hallucinerend XD)

* Op NS, de andere kant op rennen als de treinrichting

* Vanwege dorst snel random drinken scoren, het blijkt bier te zijn

19-09-2011

Doelgroep is aangepast, nu is het jongvolwassenen (20-35)
Hoofdpersoon is: student, van rond de 21 jaar
niet te netjes, niet te slordig.

Begin:
De jongen (Karel) zit op kamers. Hij maakt zich geen zorgen, zit op z'n gemak te roken op zijn balkon.
Opeens verschijnt de klikker. (Wees creatief, verzin wat!)
Hierna wordt Karel geconfronteerd met KLIKmonsters die hem willen achterna beginnen te zitten. Hij vlucht voor ze weg en zijn vlucht leidt hem over de Amsterdamse daken en omgeving.
Zijn vlucht eindigt in een KLIK bioscoop. (Verzin een leuk einde).

Tijd: 15 tot 30 seconde.


Opdracht volgende meet:
- Hoe valt de klikker goed op? Hoe komt deze tevoorschijn?
- Storyboard maken.
- Artwerk verder uitbreiden.
- Muziek ideetjes zoeken.
- research doelgroep (20-35 jarigen)

Hiromi karakter

Niet perse de design, maar kleur.
1) simpel, en alleen accent op de klikker
2) om hip te maken voor de jongeren, cool haarkleur
3) of blije kleur t-shirt
4) of lekker vage kleur om te laten contrasteren met de achtergrond bv.



En eventueel voor de grap als we toch een kleine held ervan gaan maken.

Karlijn concept

Conceptart van Karlijn.

Brainstorm ideetjes:

Jongen die een klikker aanraakt, waaruit opeens KLIKspoken komen. Zijn kille kleding wordt blij.


Meisje tekent, verfdruppel valt en opeens wordt Amsterdam super swingend.


Gekrabbelde ideetjes.



Getekend na de 1e brainstorm over het 1e concept.

Student-achtig iemand. Rond de 18/20 jaar oud.
Superklik-held met onderbroek aan.

Meer student-achtig. Beetje doorsnee. Niet te shabby, niet te netjes.

Punker! En beetje lichaamsbouw.
Lichaamsbouw een beetje hangerig. Niet echt een bezorg iemand, maar rustig en layed back.

Roodharig met sproetjes.
Beetje te jonge karakters, behalve die met de sigaret.
Die lijkt teveel op Chip Skylark.


Mijn kijk op het karakter tijdens/na het tekenen van deze concepten:

Hij wordt achtervolgt door KLIK-karakters, wat veel adrenaline zal geven. Om in contrast te staan hiermee en voor hem (ons karakter) het nog intenser te maken, wil ik dat dit karakter een rustig en kalm persoon is. Hij laat zich normaal gesproken niet opjagen, maar hier kan hij niet anders. Dit kan je in een korte animatie moeilijk introduceren, dus dit moet duidelijk worden in zijn ontwerp.

Hierbij denk ik aan: hangende schouders, haren een beetje lang, open jas, etc.
Wat vermeden moet worden: Te netjes en kort haar, rechte houding, nette en goed passende kleding.

Om bij de doelgroep (20 - 35 jaar) aan te sluiten, wordt hij begin jaren 20.



14-9-2011

Hiromi


Bakemonogatari Ending

Madoka Magica: Fighting scenes/wereld van de heksen



Kleurgebruik:

Reclame Koumechan

kungfu love


Animatie:

nide ic realcity


 muto muuart


catherine http://www.youtube.com/watch?v=_AfBm5MNoXs



Muziek 3:40 http://www.youtube.com/watch?v=u07JL4jRKfY



Kabo

animatie:



http://vimeo.com/17922322

http://vimeo.com/7907997

http://youtu.be/PAzmB0C7_JA

http://youtu.be/ml297IBrtwg




kleuren

http://vimeo.com/28760604




stijl
http://www.catfishdeluxe.com/index-gb.php



Karlijn


Inspiratie KLIK

Videos:


Num1000 http://youtu.be/9wDlJzP8KsE

Baidir http://youtu.be/SQmmdHifRZQ

La Grande Arche http://youtu.be/OFHNr8OYJrs

TVshow http://youtu.be/BQ9YtJC-Kd8

Fumiko’s confession http://youtu.be/0QqT1P4VO30

Dead Leaves http://youtu.be/TCuieF9Uzgc

Redline http://youtu.be/WBB2D9nJWJw

Panty @ Stocking http://youtu.be/nEpy0znKHWs

concept

Achtervolgingsscene over de daken van Amsterdamse grachtenpandjes.

Doelgroep: Jongeren.

Hoofdpersonage: 13-19 jaar.

Jongen, 18 jaar.

Zit op het balkon van een herenhuis.
Iets schiet voorbij, de jongen heeft een klikker in zijn hand.
Gerommel, er komen een groep KLIKmonsters op hem af.
Hij moet rennen en klimt het dak op en vlucht over het dak heen.

In de achtervolging zien we de jongen en de monsters over de daken rennen, maar ook soms door een winkel heen, voorbij de Wallen, etc.

In het nauw gedreven, knijpt de jongen zijn ogen dicht, klikt met de klikker.
En dan plots zit hij in de bioscoop van KLIK.
Verbaasd, alsof hij wakker geschrokken is, neemt hij zijn nieuwe omgeving waar. Een bezoeker van de bioscoop maant hem sissend tot stilte.


Tijd: Overdag overgaande naar schemer.

Concept:

* Klikker verandert een jongen in een superheld in een alternatieve wereld.
* Lichtshow met klokken van de kerk.
* Regenachtige dag, een andere wereld is te zien in de plassen. (Achtervolging van een monster – deze zie je alleen in de plassen)
* Graffitti/tattoo komt tot leven. (Alles met inkt)

12-09-2011

Kabo Lam
Hiromi Haneda
Karlijn Scholten


Doelgroepen beschikbaar:
* Jongeren (13-19)
* Jongvolwassenen (20-35)
* (Internationaal) professionals.


Gewenste doelgroep:
* Jongvolwassenen.
* Professionals.


KLIK:
- Roze en blauw
- karakters van KLIK
- Amsterdam


Keywoorden:
- Azie
- Energie


Inspiratie:
Todor & Petru http://vimeo.com/16051959

TV Show http://youtu.be/BQ9YtJC-Kd8

Japanse reclame: http://youtu.be/Uu_vq0lK3xo

Opdracht voor 14-09-2011:
- Inspiratiebronnen meenemen (film, muziek, art)
- Minstends 3 ideetjes/schetsen voor filmpjes